tisdag 26 mars 2013

Ny vecka igen

Helgen som var bjöd på mycket roliga händelser med trevligt sällskap.
Innebandytunering i Kalmar hela lördagen. Elias och grabbarna spelade. Gick väl inte deras väg resultatmässigt men dom var duktiga och kämpade på jättebra!
Vi var inte hemma förrän efter kl.9 på kvällen. Då stupade hela familjen i sängarna.
Andreas var helt klart tröttast i familjen. Sviter efter resan, upplevelsen och busshaveri på hemväg från landskampsmatchen i fotboll mellan Sverige och Irland i Stockholm på fredagskvällen/natten.

I söndags efter att ha fikat hemma hos mamma och pappa var vi hembjudna till familjen P.
Vi 4 ds-familjer har alltid jättetrevligt när vi ses!
Och barnen har roligt ihop!
Mamma L hade ordnat med kycklingjakt till dom yngsta barnen.
Det var bara att följa spåret...




...måste vara rika kycklingar!....




....pengaspåret ledde barnen till korgen med kycklingarna...




Lyckliga barn!




Vi vuxna var också lyckliga av all god mat och fika vi fick men också för att vi har varandra.
Jag och mamma L avslutade söndagen med pensionärsbio! ;-)

Idag har varit en strålande dag på flera sätt.
Underbart med vårväder, äntligen! Solen har skinit och värmt hela dagen.
Och så har jag varit på möte med habiliteringen och förskolepersonalen.
Jag blir så glad så jag nästan blir tårögd när jag får djupare inblick (bloggen och dagliga samtal annars) i förskolans arbete och engagemang i Ville.
Vi är verkligen lyckligt lottade!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)