onsdag 23 januari 2013

Hipp Hipp Hurra för våran Ville idag!

En kall vintermorgon för 2 år sedan kom du till oss.
Vi hann till bb och drygt 1 timma senare låg du i min famn.
Våran 3:e son så underbar. Vi njöt! Dina storebröder njöt!
Äntligen var lillebror här hos oss, väntan var över.


Ditt namn bestämdes när din pappa kom hem till dina storebröder. Hannes tyckte först att du skulle heta Sean Banan, men när dom slutligen ringde till oss på bb var det klart, du var ju en Ville!


Det visade sig vara ett mycket passande namn på dig, våran lilla kämpe.
Helt omedveten var du när du gång på gång oroade och skrämde oss.
Första gången var du en vecka gammal, du gick inte upp i vikt. Du fick hjälp med sondmatning och blev stark.
Andra gången var du 1 månad gammal, du blev sjuk. Den gången var det allvarligt. Jag trodde att mitt hjärta skulle gå i tusen bitar. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd och orolig som då. Jag har heller aldrig gråtit så mycket som då. Du fick bästa tänkbara vård på sjukhuset och blev stark.
Tredje gången var du 7 veckor gammal, du bar på en hemlighet. Den gången var du frisk. Men du skrämde oss, det ska jag erkänna. Många tankar for genom huvudet men jag hittade "hem" varje gång jag tittade på dig. Din lilla hemlighet avslöjades och det kändes på något vis befriande. Den dagen kändes allt så lätt.
Du var stark.
Och det har du fortsatt att vara.
Du är så oskyldigt omedveten om all lärdom du har gett och ger oss och hur du berikar våra liv på så många olika sätt.
Aldrig ska man ta någon eller något för givet, en av dom största lärdommarna i livet som du har lärt mig mer om.

Idag är du en glad, rolig, arg, tjurig, envis och väldigt tydlig kille som gömmer leksaker, skrattar åt mig (ibland) när jag säger nej, busar med storebröderna och drar dom i håret, kastar strumpor i toalettstolen....
Dina favoritsysselsättningar är att låtsasprata i telefonen, sjunga och simma.
Ja listan kan göras lång!

"Ville är så glädjefull, jag blir glad bara av att se honom", säger Elias och jag bara instämmer.

GRATTIS PÅ DIN 2-ÅRSDAG ÄLSKADE LILLPRINSEN!






















3 kommentarer:

  1. Blir så glad o rörd på samma gång av din fina berättelse <3
    Nu skriver jag med tanke på både detta inlägg och att ni åter ligger på sjukhus :-( Tänker så på er och hoppas Ville blir bättre väldigt snart och att natten/nätterna blir lugna. kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken Lina! Ville har vunnit kampen mot rs viruset och vi är nu hemma igen. Känns jättebra och Ville och vi andra är lättade och glada!

      Radera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)