torsdag 24 januari 2013

HIPP HIPP HURRA FÖR HANNES IDAG!

Hannes föddes en tidig vintermorgon för 7 år sedan.
Graviditeten med Hannes är den graviditeten som har varit mest njutbar för mig. Ingen husrenovering eller ombyggnation utan bara lugn och ro. Vilket i och för sig ledde till att jag blev lite otålig mot slutet, men vem blir inte det?!
Kanske det var för att han bara är född 10 dagar tidigt mot Elias som föddes 3 veckor tidigt. Kan tänka att det är så det känns att gå över tiden.
Andreas var nervös inför förlossningen efter att barnmorskan bestämt sade till honom att åka så fort vattnet gick eller första värken kom, alltså inte vänta på klartecken från mig, kul om han hade kommit till BB utan mig ;-). Elias förlossning gick snabbt och nu misstänkte barnmorskan att denna skulle gå ännu snabbare.
Men det var lugnt! Knappt 2 timmar var vi på förlossningen innan våran älskade Hannes kom till världen.


Hemma hos mormor och morfar fanns storebror som var orolig för mig. "Har mammas mage gått sönder nu"? frågade en orolig Elias.
Han var så glad när vi tillslut kom hem med lillebror och inget konstigt hade hänt med min mage förutom att den hade blivit aningen mindre!


Hannes sov, åt och växte precis som små bebisar gör. Ett och annat bad blev det också och såklart mycket gos med storebror.




Hannes har alltid varit familjens energiknippe med glimten i ögat. Samtidigt har han alltid varit så kramgo och älskar fortfarande att krypa upp i famnen och kramas.
Nuförtiden tycker Hannes att det är okej att kramas inför kompisar när jag lämnar honom på fritids men pussandet får jag/vi smyga lite med.
Våran goa kille som är så omtänksam och hjälpsam och oftast aldrig säger nej. Han säger "okej maama" på sitt alldeles speciella sätt.
Det är 8 minusgrader och snöigt ute och vår Hannes kom precis in med sin kompis och frågade om dom kunde gå en sväng i kvarteret och sälja äpplen. Det är våran Hannes det.
Hannes kärleksfras till mig nuförtiden är;
-"I love you"
Då säger jag självklart, "I love you too"
Då kontrar Hannes med,
-"I love you three", sedan ler han nöjt mot mig.
Han är så mycket utav allt, våran Hannes!

Du är så speciell för oss på många sätt men jag vet att du själv är mycket nöjd med att du är den enda i syskonskaran som är både storebror och lillebror.

Älskade mellanprinsen GRATTIS PÅ DIN 7-ÅRSDAG!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)