lördag 12 januari 2013

Bra start på året

Ja nu har vi varit igång med jobb, skola och dagis i en vecka.
Jag har haft en väldigt intensiv, rolig vecka på jobbet.
För det första så har jag gått upp i arbetstid, 1 timma om dagen, så nu jobbar jag till kl.13 måndag, tisdag, onsdag och fredag. Torsdagarna förblir Villes och min badförmiddag så dom dagarna arbetar jag kväll.
När jag slutade vid kl.12 och kom till dagis för att hämta Ville sov han ofta, nu med nya tiden får Ville sova färdigt i lugn och ro och jag får lite mer tid på jobbet vilket är bra i dessa tider när vi har fått 2 restauranger till att göra mat till.
Mina arbetsuppgifter har också förändrats lite och jag ska nu var mer flexibel och kunna avlasta kökschefen med varubeställningar och annat administrativt, men jag kommer fortfarande arbeta med matlagningen.
Jätteroligt tycker jag!!!!
Veckan som har gått har jag känt mig enormt laddad när jag åkt till jobbet, jag gillar att ha många bollar i luften! Självklart känns det bra när man har kontroll på alla dessa bollar och denna vecka har jag haft det. Det har bara flutit på trots 150 personer fler att göra mat till innan kl.10 (då ska allt var klart och färdigpackat) och mer ansvar. Härlig känsla!
Och så har Ville haft det toppen på dagis och sovit på madrass med dom andra barnen och vaknat nyäten och färdigsoven lagom till jag hämtar honom.
Och Hannes har mer tid på fritids vilket han definitivt inte är ledsen för.
Och vi är hemma strax innan Elias slutar skolan.
Det nya året har verkligen börjat bra!

Ville på sin nya hopphäst....



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)