onsdag 2 januari 2013

"Äj, äj"

Jaaa! Säger Elias och Andreas i kör när fotboll-EM:s krönika drar igång på tv:n.
Jag bloggar istället...
Våra 2 yngsta prinsar sover gott och jag ska snart göra dom sällskap. Jag har jobbat några timmar i dag och ska så göra i morgon också. På fredag är jag ledig igen.

Igår kväll såg hela familjen filmen "Hur många lingon finns det i världen" med bland andra gänget från Glada Hudik-teater. En jättebra film med humor och mycket kärlek, en film som verkligen berörde mig.
Elias och Hannes var lika fängslade av filmen som Andreas och jag. Det var bra att vi såg den tillsammans och vi hade möjlighet att förtydliga budskapen i filmen lite extra för killarna.
En film som jag rekommenderar varmt om ni inte har sett den.
Trodde för ett tag att vi var dom enda föräldrarna, med ett barn med ds, som inte hade sett filmen tidigare. Visade sig att så var inte fallet när det blev en liten "snackis" efter att jag gjort ett inlägg i fb-gruppen, vi var visst inte dom enda ;-).

Våran lillprins fortsätter att träna på att ställa sig upp. Och idag drack han jätteduktigt ur sitt glas utan att spilla.




Och så härmade han mig och gjorde tecknet för nej och sa samtidigt "äj, äj" (nej, nej).
Sekunderna tidigare stod han i soffan och sträckte sig efter min mobiltelefon som låg på fönsterbrädet bakom busVille!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)