söndag 4 november 2012

Puerto Rico

Sitter och gör en tillbakablick på våran härliga resa! Jag längtar tillbaka till solen, värmen och slappardagarna vi hade. Livet här hemma blir mer hektisk ju äldre barnen blir (träningar, kompisar, läxor och andra aktiviteter) så njutningen blir större för var resa vi gör. Bara känslan av att vara tillsammans hela familjen är otrolig skön. Vi har verkligen njutit!
Barnen var såå förväntansfulla...
Vi flög från Jönköping kl.13.25 på onsdagen.





Väl uppe i luften slappnade en spänd Hannes av, en trött Ville somnade, en nyfiken Elias följde flygdatan som visades på tv-skärmen samtidigt som han hade full koll på vad som hände utanför planet.
Flygresan gick kanonbra! Ville sov bara 40 minuter men trots det var han nöjd kille som turades om att sitta i knäet hos sin pappa och på sätet mellan mig och Hannes. Vi läste böcker, sjöng och så lekte han tittutlekar med personerna som satt bakom oss. Han fick en barnmatsburk till middag och som efterrätt fick Ville en liten påse popcorn, lycka!!!
Han blev ledsen när vi skulle landa, då tog han sig för öronen och grät.
Vi landade på flygplatsen i Las Palmas, Gran Canaria, runt kl.19.30 lokal tid (20.30 svensk tid) så flygresan tog 5 timmar.
Väntan på bagage och busstransfer till hotellet tog ett par timmar. Väl på hotellrummet var kl.22 och alla var trötta och stupade i säng.

På morgonen vaknade vi till varmt och soligt väder och med fin utsikt över Atlanten...


Vi hade beställt All Inclusive så det var bara för oss att gå till stora frukostbuffen och ta för oss.
Frukostbuffen serverades från kl.08-10.30. Lunchbuffen från kl.12-17 och middagsbuffen från kl.18-19.30. Det gick verkligen ingen nöd på oss!!! Dessutom kunde vi äta hur mycket glass och dricka hur mycket vi ville fram till kl.23 varje dag.
Mycket glassätande och drickande blev det!!!
Ölen var mycket god så Andreas konstaterade efter ett par timmar vid poolen att han var tvungen att dricka varannan vatten om han inte skulle behöva ta en tillnyktringssiesta mitt på dagen.
Jag höll mig mest till Pepsi och barnen blandade friskt bland dom olika läsksorterna.
Dom tre första dagarna hade vi soligt väder så vi låg vi poolen och slappade. Elias och Hannes badade nästan hela tiden och jag, Andreas och Ville var inte dåliga på att bada vi heller.
Dom träffade en ny kompis så det blev mycket biljardspelande och lite fotboll och tennis.








Ville tog sig en siesta på några timmar varje dag. Och så läste han böcker och åt mariekex också...



Utsikten från hotellet var verkligen inte fy skam!!!




På lördagskvällen kom min syster med familj. Vi bodde inte på samma hotell men hade bestämt innan att vi skulle ses någon av dom kommande dagarna. Med dom kom också regnet. Söndagen var sämsta dagen vädermässigt och det kom några regnskurar, men det vände. Vi bestämde att träffas på stranden på måndagen.
Sagt och gjort. Vi tog taxi, (2 taxibilar för chauffören körde max 4 personer i sin taxi trots att Ville satt i mitt knä) och åkte iväg. Från vårat hotell var det över 700 trappsteg ner till stranden så det var inte aktuellt!
Väl på stranden pratade jag med syster i telefonen,
-"jag står här och vinkar var är ni?"
-"jag ser dig inte?"...
Haha, vi stod på två olika stränder och vinkad. Inte undra på att vi inte såg varandra!
Vi fick oss en strandpromenad innan vi kunde njuta av en solig dag på stranden med syster, N och kusinerna...









Vår sista dag låg vi vid poolen. Vädret var molnigt men det var lika varmt som dom andra dagarna, ca 25 grader.
På eftermiddagen började det att blåsa mycket. Hårda vindar så Andreas gick till receptionen på kvällen och  kontrollerade ev. försening av hemresan. Men tidigt på morgonen var vi redo för hemresa, vinden hade avtagit och vi blev hämtade vid hotellet kl.05.
Strax innan kl.08 gick vi på flygplanet.




Hemresan gick precis lika bra som ditresan och vi landade hemma i kalla Sverige på eftermiddagen.
Vi är alla överrens om att resan var toppen och att det inte får dröja allt för länge till nästa resa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)