onsdag 21 november 2012

Elias är frisk

Idag har Elias varit i skolan.
Igår kväll satt Elias i soffan och sa att han kände sig pigg....och att det inte finns något tråkigare än att vara sjuk!!!
Håller med min äldsta son fullständigt!

Efter jag jobbat färdigt för dagen och hämtat Hannes och Ville promenerade vi till stan. Jag mutade Hannes, som inte tycker shopping är speciellt roligt, med en fika.
Mysigt att fika tillsammans. Ville var supernöjd som fick en bulle och festis. Hannes satt och räknade hur många sockerbitar vi åt och drack. På skolan hade dom haft besök av en tandsköterska tidigare idag och Hannes var verkligen observant på allt socker som fanns i hans dricka och kokosboll, han tyckte till och med att vi kunde dela på en dricka!!!
Tandsköterskans besök gjorde Hannes väldigt medveten om sockermängden i det han stoppar i sig, får se hur länge det håller i sig???

I kväll har Elias och Hannes varit på teckenkurs. Sånger, ramsor och memory med tecken är bra inlärning för barnen.
Det gick bra och killarna fick mycket beröm av logoped T.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)