onsdag 14 november 2012

Dagen som varit

Min lilla prins är nyklippt för dagen. Märks att han är äldre och börjar säga ifrån när han inte vill. Lilla Ville blir hal som en ål när han inte vill numera. Idag försökte han glida ner från frisörstolen men jag fick stopp på honom ;-).
Det märks att han är van att vara hos frisör E. När vi kom in på salongen idag släppte jag ner honom och han kröp genast fram till frisör E och upp i hennes famn.

Mina 2 stora prinsar har varit på första, av tre, teckenkurstillfällen.
Jag kollade lite med Elias och Hannes hur många tecken dom kan tidigare idag och det är många!
Jag blev glatt överraskad!
Nu ska vi försöka få oss alla att teckna lite mer.

Ville är jätteduktig! Det kommer nya tecken och ord hela tiden nu. Senaste tecknet han har lärt sig är "häst".
Idag blev strumpa "paa", det sa han och tittade på sina strumpor som han dragit av sig och satt med i handen. Sekunderna senare gör han som han brukar göra med sina strumpor....kastar iväg dom. Det ligger Villestrumpor över hela huset.

Idag när jag hade hämtat honom på dagis och satt oss i bilen för att åka och hämta Hannes frågade jag Ville, som satt bak i bilen;
-"Har du haft det bra idag?"
Ville som varit tyst ett tag svarar;
-"Aaa"
-"Ska vi åka och hämta Hannes nu?"
-"Aaa"
-"Sedan ska vi åka till frisören".
-"Aaa".
Jag undrade för en kort sekund om jag tagit med mig rätt barn från dagis ;-)).
Goa Ville!

I eftermiddags pratade Ville i telefonen igen ;-). Undrar vem han pratar med och vad dom pratar om?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)