lördag 8 september 2018

Helg igen...

I torsdags var vi på första föräldramötet på Villes skola. Så intressant att få lite inblick i Villes dagar på skolan och fritids. Önskar dock ibland att jag vore en liten fluga i klassrummet, jag är så nyfiken.

Efter föräldrarmötet hade vi tid att prata med lärarna om Ville. 

Det går jättebra för Ville. Han sitter stilla långa stunder vid sin bänk. Han får ta pauser när han behöver. Hans penngrepp har förbättrats mycket. Siffror och bokstäver rabblar han på och ska nu även lära sig forma dom med pennan. Vi tycker att han pratar mer spontant. Han älskar musik och idrotten och så tycker han om att gå till matsalen hejandes på AIK tillsammans med en av lärarna😂 Väl i matsalen är han duktig på att bära brickan med tallriken och besticken, glaset med innehåll bär en av lärarna på sin bricka än så länge. Lite roligt att Ville ibland blir så koncentrerad på sin bricka så han glömmer bort att gå😍 När han går går han väldigt försiktigt! 

Det känns kanonbra! Och Ville trivs som fisken i vattnet!❤️

Ja annars rullar det på som vanligt med jobb och skola. Rehabträning för Elias och Hannes och sjukgymnastbesök. Det går framåt!

Elias sensommarjobb kom på fem pallar i tisdags. Eftersom hans sommarjobb som ⚽️domare fick ställas in p.g.a hans skada hittar vi på lite jobb åt honom så han får chansen att tjäna en extra peng på annat sätt. Fem kubikmeter björkved har han staplat upp i vedboden....


Bra jobbat!

Ville har nu åkt på säsongens första innebandymatch med sin pappa, lycklig kille (Ville). Elias och Alva är på vift. Jag ska hämta hem Hannes från kompis snart sedan ska jag iväg och träffat mina kära tjejkompisar ikväll. Ska bli kul!💕

Ha en trevlig helg!🌺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)