lördag 26 maj 2018

Helg igen☀️

Hannes hade en rolig dag på Villes förskola. Han fick mycket beröm av pedagogerna.

 "Han torkade av borden efter maten utan att vi bad honom göra det" -citat från en imponerad pedagog😂 

Hannes lekte med barnen och hjälpt pedagogerna och en stolt Ville hade storebror på besök hela dagen. När jag hämtade dom på eftermiddag satt sig Hannes i bilen och andades ut. Han var helt slut! Roligt men jobbigt med hög ljudnivå tyckte Hannes.

I torsdags var det studiedag för Elias och Hannes och förskolan var stängd för planeringsdag. Andreas var hemma med Ville (äldsta killarna var upptagna med eget). Det blev en sväng till ALV. Ville fick träffa Pippi, Emil och Karlsson på taket igen. Han älskar verkligen att vara där! Nu köpte vi ett årskort till honom så det kommer bli många turer till Vimmerby😃

Igår blev det spontant restaurangbesök med Katti och Pelle som fick avsluta veckan. Jag är mätt fortfarande! Ville är hos sin kontaktfamilj och Elias är hos Alva, bara Hannes som är hemma. I helgen blir det fotboll och ev. en Kalmartur.

Jag var hos sjukgymnasten i torsdags med min axel. Hon var/är så himla duktig och noggrann! Det var inte lika bra ställt med min axel som jag vill tro och hoppas på. Jag ska fortsätta äta difloklenak, inga tunga lyft närmsta veckorna (månaden), inget tungt ansträngande arbete över midjehöjd (där rök tanken på fönsterputsning, synd😉), ingen löpträning.... Tur jag numera har en hel del kontorsarbete att göra på jobbet! Jag ska tillbaka till sjukgymnasten om 10 dagar så får vi se hur vi går vidare. Ev. Blir det ny röntgen också...

Elias rum är näst intill färdigt. Lite piff, ett bord och en fåtölj ska vi köpa. Jag gillar målningen som nu pryder en av väggarna i rummet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)