lördag 9 december 2017

🎄

Nu Àr det helg igen.

Denna helg blir en bakhelg och jobbhelg.

TÀnkta baka lussebullar med vit choklad, dom blir sÄÄÄ goda. Och igÄr gjorde jag min första pepparkaksdeg. Jösses vad lÀtt det var och vad god degen blev! Nu Àr det slut med köpedeg. SÄ idag blir det pepparkaksbak ocksÄ. Och sÄ ska vi göra chokladfudge.

PĂ„ söndag ska jag jobba nĂ„gra timmar. Vi ska förbereda för vĂ„rat julbord pĂ„ tisdag. VĂ„rat lilla julbord för 3150 ScaniaanstĂ€llda!!!😉 Det ska bli spĂ€nnande och vĂ€ldigt roligt. 

Jag mĂ„ste berĂ€tta att jag sedan 1:november nu Ă€r kökschef. Pappret Ă€r pĂ„skrivet och klart😊 Jag har haft inköpsansvar och varit arbetsledare i köket innan men mitt ansvar har nu alltsĂ„ utökats ytterligare. Personalansvar (köksgruppen) menyplanering, kalkyler, inventering, planering m.m Ă€r nya arbestsuppgifter för mig. Mindre tid i köket och mer tid framför datorn. Ny utmaning som jag tror passar mig bra. Det Ă€r/ska bli jĂ€tteroligt! 

Ha en bra helg alla!đŸ€—



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gÀrna, jag vill lÀsa lite jag ocksÄ ;-)

(Om du Àr osÀker pÄ vilken profil du ska anvÀnda sÄ vÀlj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan pÄ knappen "FortsÀtt" och sedan "Skicka kommentar". DÀrefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan Äterigen pÄ knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)