lördag 26 december 2015

Jul i pappas hus

Tomten hittade hem till pappa, maten var jättegod, barnen var väldigt förväntansfulla och glada och julstämningen hittade hem den också. En väldigt trevlig julafton med mina nära och kära❤️❤️❤️




























































Julen blev ändå väldigt annorlunda på flera sätt. Min gamla mormor kollapsade när pappa var och hämtade henne så det blev att köra till sjukhuset istället för hem till julfirandet. Väldigt synd! Hon blev bra omhändertagen och inlagd. Hon mår efter omständigheterna bra men är fortfarande kvar på sjukhuset.

Igår, juldagen, åkte vi traditionsenligt till pappa och njöt av julmaten ännu en gång. Min syster och jag var och besökt mormor på sjukhuset och hade med oss hennes julklappar.
Sedan tog hela gänget (pappa, syster med familj och vi) en långpromenad. Hoppas på att det är en ny tradition som kommer hålla i sig trots visst knorrande, haha.
Alla var nöjd, tror jag, när vi 2 timmar senare var hemma.
Då hade vi även hunnit med att besöka mormor igen och tackat för julklappar och sett till att hon hade allt hon behövde.

En bra jul har vi haft som inte är slut ännu.
Idag åker vi till Kristdala, till svärfar och Gerd.
Tyvärr mår inte Hannes bra så vi får se om alla kan åka med....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)