fredag 27 mars 2015

En rapport från sjukstugan...

...jag mår fortfarande skit!
Feber, hostar, nyser och huvudvärk :-((
Blir så trött på detta!

I morse åkte och gick resten av familjen till dagis, jobb och skola.

Men redan kl.09 ringer personalen från dagis och berättar att Ville har feber och är hängig :-((
Jag åkte naturligtvis och hämtade hem min lillprins.
Vi somnade båda två.

Jag vaknade precis och det första jag tänkte på var också det sista jag tänkte på innan jag somnade.
Flygplanskatastrofen i Franska Alperna. Så hemskt!!!!!
Nu när vi har varit hemma och varit sjuka har vi ju sett ett och annat nyhetsprogram.
Själv känner jag mig inte orolig att vi ska sätta oss i ett flygplan och flyga till London om mindre än en vecka men vi har en mellanprins som tänker och funderar mycket kring detta.
Vi försöker verkligen att lugna, uppmuntra honom och pratar med honom om detta.
Vet att det kommer att gå bra och att han kommer vara nöjd när flygresan är över men nu kan jag förstå hans oro. Vår grubblande prins.

"Mamma tänk om kaptenen mår lika dåligt på vårat plan?"
"Tänk om han gör likadant?"

På ett sätt hade det varit väldigt mycket bättre (inget ord känns bra) om denna olycka hade skett p.g.a något tekniskt fel på planet.
Något som ingen hade kunnat påverka i stunden det hände.
❤️






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)