onsdag 5 juni 2013

Ville

Tänkte skriva och berätta lite om Ville.
Vår glädjefulla och glädjespridare Ville!



Han är nu 2 år och 4 månader och älskar att busa, äta popcorn, bada.....listan kan göras hur lång som helst!
Busar gör han helst tillsammans med Hannes men han är inte dålig själv heller!
Dom kan vara lugna tillsammans också som här på bilden när dom sitter i soffan och äter smörgåsrån. Ser ganska oskyldigt ut eller hur?!...



Storebror Elias är lika med en trygg famn och någon Ville ser upp till mycket!
Ville gåtränar mellan mig och Elias och Ville är jättelycklig när han når sitt mål Elias och får en bamsekram...






Duktiga Ville som tar några steg mellan oss.
Nu väntar vi med spänning på Villes glasögon.
Tror att det blir jättebra bara Ville vänjer sig och det tror och hoppas jag att han gör när han märker att dom hjälper honom.
Han äter och dricker det mesta utom exempelvis pannkakor. Brukar ju annars vara en barnfavorit!
Men korv och bröd älskar Ville...




Och pepsi eller cola...




Eller en glass...




Men allra mest tycker han om ris och kyckling i cyrrysås...



Han pratar och tecknar på jättemycket men vi förstår långt ifrån allt.
För att hjälpa varandra att förstå har vi och dagis (förutom bloggen) nu en bok där vi skriver alla nya ord och tecken som Ville gör på dagis och hemma.
Så i helgen fick vi lägga till "gisch" som Ville säger när han vill ha ex. IPaden, boken eller något annat vi håller i.
Kanske kan Ville tyska och säger "jag" som är "ich" på tyska ;-).
Nästa vecka väntar ett läkarbesök hos öronläkaren där Villes hörsel ska testas.
Vi har också fått en veckoplaneringstavla från habiliteringen.



På den sätter vi upp bilder på hur Villes dag kommer att se ut (gammal bild)




Annars rullar allt på som vanligt.



























Nu vaknade Ville. Dags för en banan tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)