tisdag 9 april 2013

Rapport från sjukstugan

Sjukstuga hemma hos oss. Ville och Elias är sjuka :-(.
Ville med en näsa som rinner och rinner och så feber på det.
Elias kom hem från skolan i måndags med hosta och feber.

Hannes är pigg och glad men väldigt, väldigt trött efter att varit med på ett jättetufft träningspass med Elias fotbollslag nu ikväll. Han är envis och jätteduktig.

Full rulle för mig idag med jobb, frisören och möte med barnfilmsklubben.
Höstens filmer är spikade och det kommer att bli en spännande filmhöst.

Andreas har varit hemma idag och tagit hand om sjuklingarna.

I morgon startar vi dagen tidigt. Jag tar med mig Ville till tandläkaren, har en tid redan kl.07.20! :-0. Tänkte muta Ville med mariekex men kanske inte det bästa att muta barn med hos tandläkaren. Får fundera ut något som är bättre för tänderna, kanske gurkstavar?!?

Andreas och Hannes åker till skolan och jobbet och Elias får vara hemma själv en stund.

Sedan ska Ville till habiliteringsläkaren (läkarbesök en gång i halvåret där bl.a längd, vikt, allmän läkarundersökning, provsvar på sköldkörteln kontrolleras)
Jag åker till jobbet när Andreas kommer hem i morgon eftermiddag.
Ja, full rulle i morgon också med andra ord.

Ville tycker mycket om böcker. Gårdagens bokval Ville gjorde var lite väl avancerad för lillprinsen. Stina Gidlöfs bok "Ett sådant barn" satt Ville och bläddrade länge i, goa Ville....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)