söndag 14 april 2013

Friska och krya

Tycker att vi lever ett ganska hektiskt liv nuförtiden. Inte undra på att veckor och helger bara rusar förbi.
Nu är alla friska och krya och det njuter vi av.
Ville var pigg för dagis i torsdags och Elias pigg för skolan i fredags.
I fredags kväll hade familjen fredagsmys utan mig, jag jobbade på en beställning mellan 18-22.
Utan Ville också för den delen, han var så trött och somnade ifrån myskvällen.

I lördags var en dag innehållande tennisträning (Hannes),
kompisar (Elias, Hannes),
OAIK:s seriepremiär, nu är fotbollsäsongen igång (hela familjen utom jag).
Dagen avslutade vi med att umgås med bästa familjen N.
Ville var till en början lite rädd för snälla, stora, finaste hunden F som är "minstingen" i familjen N.
Tycker att det är viktigt att barnen vänjer sig vid hundar så vi tar tillfälle i akt när vi får besök av snälla hundar.
Ville tyckte att F:s vattenskål var jättespännande och tog reda på vad som hände om man vände vattenskålen upp och ner.
Oj, vilken tur att F:s husse och matte hade lagt ut handdukar under vattenskålen, mycket vatten blev det.
Vi hade en jättetrevlig kväll som så många andra kvällar slutade med musikquiz a'la spotify.

Idag efter frukost åkte hela familjen till sporthallen.
Föräldrarmatch mot Elias och killarna i innebandy.
Oj, jag sprang och sprang och vi kämpade på men fick ge vika åt dom duktiga killarna.
Ville hade att göra med att jaga innebandybollar, dom fanns ju överallt!
Så Ville var helt slut och somnade i vagnen efter att han ätit lunch...




När han vaknade var det dubbelkalasdax. Vi firade min syster och N som båda fyllde år i veckan som var.
Efter att kalasat en stund skjutsade Andreas Ville till sin kontaktfamilj.
Ja, det är inte helt färdigt riktigt än.
Vi har blivit beviljade kontaktfamilj till Ville 4 dygn i månaden. Nu när Ville inte är så gammal kommer han inte att vara hela dygn.
Nu är det bara den tilltänkta kontaktfamiljen som ska få godkännande och anställning av kommunen, något som verkar dra ut på tiden. Snart är allt färdigt hoppas vi på.
Ville fortsätter träffa dom och allt fungerar jättebra!
En underbar familj som tycker så mycket om våran Ville <3.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)