lördag 24 februari 2018

Sista skiddagen⛷

Gårdagen bjöd inte på lika bra skidåkning och väder som dagen innan. 

Elias och jag började med några åk i Skalet tillsammans med Emanuelssons och deras vänner. Blåsigt, snöigt och uppkörda backar redan på förmiddagen tyvärr. Vi åt lunch med Andreas, Hannes och Ville som kom. Dom var inte helt pigga men med Ipren och alvedon i kroppen så var dom på benen. 

Efter lunch åkte vi ”hem” till Björnrike. Det slutade snöa och blåsa så Hannes och jag tog några åk i backarna. Han vill så gärna åka och har sådan otur. Är det inte brutet nyckelben så är det influensan. 3 åk orkade dock Hannes sedan var han helt slut men väldigt nöjd❤️

Backarna var inte lika uppåkta i Björnrike så jag blev jättesugen på kvällsåkning. Andreas kände sig piggare framåt eftermiddagen och var sugen på åkning även han. Sagt och gjort, barnen lämnade vi hemma😉 och sedan drog vi iväg. Det var prova-på-åkning på skidor så vi bytte skidor och åkte upp i liften. Nu är jag helt såld på skidorna jag provade! Vilken åkning⛷ Jag bara susade fram, kändes fantastiskt👌


Idag vaknade Andreas och Hannes piggare än på flera dagar. Så innan liftarna startade var dom iväg⛷

Elias är på gång, efter curlingfinalen drar han iväg. Ville och jag börjar packa lite smått. I morgon är det hemresedag. Men vi kommer tillbaka nästa år och hoppas Hannes ska få en hel vecka med härlig skidåkning!⛷❄️👌


Notera Elias i soffan med balaklava på😂 Han var/är verkligen livrädd att bli smittad av influensan. Otroligt nog har han och jag klarat oss!👍😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)