torsdag 18 februari 2016

Fullt upp!

Fullt upp denna vecka. Skola, jobb och träningar som vanligt plus frisörbesök, tandläkarbesök och BVC-besök med vaccinationsspruta för Ville.

Igår klämde vi även in ett möte med Villes förskolechef.
För drygt 1,5 år sedan var det kaos på Villes förskola. Vikarier till höger och vänster och ingen struktur ledde till en ohållbar situation på resursavdelningen Ville går på. Andreas och jag tog tag i saken och vände oss till förskolechefen. Ända sedan dess har vi haft möten var 2-3:e månad för att följa upp vad som händer. Och vad det har hänt! Det har tagit tid men nu är det bra igen och vi är så glada. Förskolechefen är också väldigt nöjd och glad och igår tackade hon oss för att vi har tagit oss tid och engagerat oss. Jag tycker att det är en självklarhet, det är ju mitt barn och hans vardag (med allt vad det innebär) det handlar om. Jag skulle lätt kunna lägga all tid i världen på det!
Jag tycker att förskolechefen ska ha en stor eloge för arbetet hon lägger ner och tiden hon tar för att lyssna på oss.
Nästa möte i maj.


Idag är det tre dagar kvar innan vi beger oss norrut. Skidsemester i Sälen över sportlovet väntar. Det ska bli kanonkul!!!!
Kontraster mot sportlovet förra året när vi var på Kanarieöarna och låg på en sandstrand och lapade sol och värme.
Killarna ser så mycket fram emot resan. Första skidresan (som dom kommer ihåg, Elias var drygt 2 år när vi var iväg senast).

Killarna gick i skidskola i Ingatorpsbacken förra året. Hannes har åkt i år också.
Ville provade på förra året och han skrattade förtjust när vi åkte nerför. Han var inte lika förtjust när vi skull ta oss upp i backen.
Se upp i backen....

När vi kommer hem väntar ny utmaning på jobbet för mig.
Kan nu titulera mig som biträdande kökschef. Jag kommer att börja jobba några timmar till i veckan, är då uppe på 90%.
Inköp kan jag redan en hel del om men det är skillnad på att göra inköp lite då och då mot att ha fulla ansvaret. Det är mycket annat att lära också men vi skyndar sakta.
Vi är en stor verksamhet med flera restauranger och 2 kiosker. Det mesta tillverkas på och utgår från restaurangen på Scania.
Det ska bli jättespännande!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)