söndag 29 november 2015

1:a advent

I fredags kväll var jag och alla mina härliga jobbarkompisar på Torget och åt god mat och hade trevligt.
Det blev en sen kväll för en redan trött dam som mig :-)
Igår tittade vi på Elias och dom andra fotbollskillarna som spelade träningsmatch ute, kallt som attan var det. Någon enstaka plusgrad och blåst.
Tyvärr förlorade dom men motståndet var riktigt bra.
På eftermiddagen bakade jag barnens och mina favoritsaffransbullar. Dom tycker inte om gamla hederliga lussekatter men saffran och kesella i bulldeg med riven vit choklad i går verkligen hem. Dom blir verkligen jättegoda!
Pappa kom och åt middag med oss och sedan slappade vi framför tv:n. Skön kväll!

Idag ska Andreas, Hannes och Ville iväg till Kristdala. Hannes ska spela innebandy där. Blir en sväng hem till farfar Donald och Gerd också.
Själv ska jag koka skinka och sedan träffa Katti för en sväng på julskyltningen.
En liten tradition vi har skapat oss, julskinka och risgrynsgröt på första advent.
Och så blir det pepparkaksbak när gänget kommer hem i eftermiddag.

I år vill jag verkligen att julen ska bli fin och mysig för barnen. Mamma har ju varit expert på att få till julmys, nu blir det ju inte så,
men pappa och vi andra är fast beslutna om att göra denna jul så lik andra jular som möjligt.
Det känns bara så oerhört tomt utan dig mamma!!!❤️❤️❤️
Men det måste gå...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)