söndag 4 oktober 2015

Helgen som var...

Helgen började inte på bästa sätt!
Jag gick och lade mig tidigt i fredags kväll för att var pigg i lördags. Innan jag ens hunnit somna vaknade Ville, han var så varm, så varm, rosslig och snorig.
Mycket till sömn blev det inte den natten varken för Ville eller mig.
När jag äntligen somnade till ordentligt ringde Elias väckarklocka. Typiskt, ingen Elias hemma så det var bara för mig att traska ner till hans rum och stänga av. Erkänner att vid den tidpunkten tyckte jag synd om mig själv!
Ville vaknade med hög feber så igår fick han alvedon.
Hannes följde med sina kusiner till badhuset och jag lämnade Ville hos mamma och pappa innan jag åkte till jobbet.
På jobbet gick det jättebra och på kvällen serverade vi 600 gäster mingeltallrik som bestod av en skagenkanapé på pumpernickel, en äppel, kalkon och pepparrot snitt och en tunnbrödsrulle med tomat, basilika och fetaost.
Efter tallriken serverade vi vår kalla buffé innehållande;
Varmrökt lax, kallrökt lax, rostbiff, pastrami, kycklingfilé, kall potatissallad, potatisgratäng, romansallad, citrussmakande vitkålssallad, kall paprika sås, limeyoghurt, ostbricka (brie, gorgonzola, prästost), kex, bröd och smör.
Det är så roligt att jobba på stora fester och det gick ju så bra!
Vid 23.30 var jag hemma.




Nattsömnen var det inget vidare med i natt heller men idag har vi haft en väldigt lugn dag hemma. När Hannes var på kalas sov Ville och jag i 1,5 timma, det var välbehövlig.
Och nu sitter vi i tv-soffan mätta och glada efter en god pizza som Hannes var och köpte åt oss.
Snart kommer Andreas och Elias hem, längtar efter dom!
Ville är inte pigg så han får vara hemma i morgon.

Storebror hjälper lillebror med ett spel på IPaden
Mina ❤️❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)