fredag 4 april 2014

Små är stora!

Idag är jag hemma med en förkyld febrig Ville som trots det är ganska pigg.
Igår hade han högre feber vilket resulterade i 2,5 timmars sömn mitt på dagen.
Ville är på bättringsvägen.

I morse vinkade vi av Elias och Hannes när dom gick iväg till skolan. Jag stod kvar i fönstret och tittade efter dom. Jag blev lite tårögd där jag stod, dom har blivit så stora.
Ibland känns det som jag varit helt frånvarande och inte sett det hända, inte varit med och sett dom växa upp.
Tiden har går så fort, alldeles för fort!!!!!!
Dom har vuxit upp och allt blir så mycket mer av.
Mer av dom, vilket är bra trots att det blir mindre plats i soffan när man vill gosa.
Bra saker som händer och små bekymmer blir stora i vår värld just nu.
Mer tid till läxläsning och skolan och mer tid till deras idrottsaktiviteter...
En rolig sak som har hänt och som också är åldersrelaterat är att det är mycket mer seriöst med att ha flickvän (för Elias del).
Inte längre "chansfrågningar/förfrågningar" och flickvänner för en dag, en vecka.....
Nä, nu är det allvar och vi föräldrar skjutsar fram och tillbaka. Flickvännen bor en bit utanför stan. En väldigt trevlig och söt tjej!

Ska det fortsätta i denna takt?!
Hur ska då tiden räcka till?!

För jag vill ju absolut inte tänka på att om några år har allt lugnat sig och dom har blivit fullvuxna och står på egna ben! Näe, det vill jag inte tänka på just nu.
Lev i nuet (jag påminner mig själv)!!!!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)