söndag 8 december 2013

God morgon!

Tänk att få vakna upp och se Villes glädjefyllda ansikte. Jag blir så lycklig!







Sötnosen är så nöjd när en ny dag tar fart.

Under senaste veckorna har det hänt mycket!
Ville verkar vara i en utvecklingsfas och det är jätteroligt.
Mycket nya tydliga tecken och några nya ord. Kiss och bajs i pottan vid några tillfällen.
Ville gillar numera att springa och fort går det!
Och så vågade han sig själv på att gå fram och försiktigt klappa hunden Alvin som var hos oss på besök tillsammans med sin familj i går kväll.
Många små saker som för oss blir stora.
På förskolan är det likadant, mycket nytt. Vi får rapporter när vi hämtar Ville om dagarna och mycket summeras på Villes förskoleblogg som vi och personalen har tillsammans.

Villes hörselprov såg alldeles normalt ut.
Hans nya glasögon får oftast sitta på...här hemma i alla fall. Vi fick höra att dom åkte av några gånger när han var hos sin kontaktfamilj igår och förskolan säger att vissa dagar åker dom av fler gånger än andra dagar men det går åt rätt håll.







Annars är det fullt upp som vanligt med jobb (julbordstider), skola, läxor, fotboll, innebandy, habmöten (trodde december skulle bli lugn men glömde habplanen och logopedbesök), bad och massa andra roliga saker....
Igår var förresten första gången jag åt lunch på Marsöfiskaren. Rekommenderar jag varmt!!! Jättegod mat på temat "havets läckerheter."

Så här fin blev frukostdukningen när Ville dukade alldeles själv...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)