söndag 13 oktober 2013

Jobbhelg

God morgon!
Det var det!
Min jobbhelg gick superbra!
Både uppvärmningen i fredags, finalen och slutspurten i går.
Så himla roligt!!!
Nerverna på helspänn när 660 (alla kom dock inte) personer entrade ishallen som hade gjorts om till en stor flott festplats med ljuskronor hängande i taket, fina uppdukade långbord, stor scen, storbildsskärmar, bar.....hela rubbet!







Förrätten; Skaldjurspaj med löjrom och rödlökscreme lades upp på tallrikar och bars ut till borden innan gästerna kom, smidigt.
Varmrätten; Helstekt kalvfile' med hasselbackspotatis, champinjonsås och höstprimörer
på fyra buffébord med sammanlagt 16 stationer, smidigt.
Blir alltid nervöst, svårt att veta om maten ska räcka...men det gör den alltid.
Desserten; Ja, en jättefin äppeldessert, har inte lärt mig stava till dom olika fina godsakerna som lades upp på tallriken av Anders Oskarsson med hjälp av 2 kollegor från Nilssons konditori, innehållande 8 olika lägg (=komponenter).
En liten bild...




För att inte glömma alla matavikelse på en sådan här stor fest. Det är laktosintoleranta, glutenintoleranta, skaldjur-, lök-, nöt-allergiker m.m
Vi fick mycket beröm för maten och allt flöt på bra, så himla skönt!!!
Jag var hemma strax innan 12 i natt och när vi lämnade jobbet fanns inte ett spår av dagens/kvällens mattillverkning kvar, häftigt!
Vad bra vi är!
Idag väntar en tur till Kalmar.
Ska hälsa på nya bekantskaper som har en liten flicka, 1 år, med ds.
Ska bli jätteroligt!
Och kvällen avslutas med massage för min del, välbehövligt efter denna helg ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)