måndag 4 maj 2020

Måndag

Måndag igen...


Villes M och L var här på middag och planeringsträff i fredags. Så trevligt att ses över en bit mat och umgås och även plocka fram kalendrarna och planera deras "kontaktfamiljtid" med Ville. Denna sommarplanering ser annorlunda ut nu när kalendrarna är tomma. 

Vi har köpt en påhängcykel till Ville. Han gillar den jättemycket!!! Så kul och skönt att vi har hittat ett bra alternativ till cykel för honom. 



Ja annars har vi fortsatt med projekt trädgård...
Totalt ca. 48 kubik jord har vi fått tippat i trädgården. Grävmaskin har varit här och jämnat ut all jord. Andreas har slitit och jämnat ut och plattat till jorden med hjälp av en stege och två fulla säckar jord. Jag har fyllt i ojämnheter och kanter där grävskopan inte kom åt. Efter det sådde vi gräs och gallervältade hela gräsmattan. Nu återstår bara vattning och så hoppas vi på en fin stark gräsmatta längre fram. 





Denna vecka jobbar jag tre dagar, annars ser veckan ut som vanligt för familjen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)