måndag 16 maj 2016

Vår vardag


Ja nu har en vecka rullat på sedan jag kom hem från Alicante.
Det var underbart att vara borta själv, ta dagen som den kom, slappa med en bra bok, unna sig själv egentid men det var minst lika underbart att komma hem till min kära familj. 5 dagar var alldeles lagom.
Det blir fler gånger!

Här hemma har den senaste veckan rullat på som vanligt. 
Mycket fotboll, vilket är superkul!
Elias och Hannes spelar och tränar mycket. Och så har Elias börjat döma matcher nu. 3 matcher har han dömt och det har gått jättebra. 

Ville stortrivs på förskolan och han trivs verkligen med att vara längre tid vissa dagar.
Han hänger mycket med sin tjejkompis Wilma, dom har roligt ihop!
Ville kommer att gå sitt förskoleklassår på 
förskolan och sedan börja första klass på särskolan så han kommer att gå på förskolan 2 år till. Vi tror att det kommer passa Ville bäst. Vi vill att han ska få lära i sin takt och få känna att han lyckas och då tror vi att han får bäst förutsättningar för det i särskolan där klasserna ej är så stora. Vi vet många barn med ds som går i "vanlig" klass och det hade vi nog också valt om vi visste att det var färre barn i klasserna än vad det är i den skolan som är alternativet för Ville. Samma skola som Elias och Hannes går i. Även att Ville skulle få en egen resurs i "vanlig" klass tror vi han kommer få det bättre på särskolan. Vi kan bara tro och hoppas, vi går på magkänslan.

Själv så är jag väldigt tillfreds med min jobbsituation just nu. Har kommit in i mina nya arbetsuppgifter bra och fått struktur. Nu kan jag koppla bort jobbet när jag kommer hem och är inte längre nervös över att jag glömt något, det var jag i början. Jobbet är väldigt omväxlande. Kockjobbet varierat med varuhantering och varubeställningar.
En hel del att tänka på, väldigt roligt!
 
Andreas börjar bli nöjd på sitt håll. Han har/har haft en tuff tid på jobbet.
Nedskärningar vilket medför orolig personal och olustig stämning. Nu är han på väg åt rätt håll men än är det inte över. Stolt över min man som hanterar allt bra.

Nu ska jag lägga min lilla juvel❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)