måndag 9 maj 2016

Hemma

Hemresan gick inte helt enligt planerat.
Vi gick ombord på planet och allt var klart för avfärd trodde vi. Men vi blev sittande kvar på planet i 3 timmar pga av att dom hittade något tekniskt fel på något som hade med bränsleflödet att göra?....
Dom jobbade och försökte laga men efter 2,5 timma fick vi beskedet att reservdelar, som inte fanns på plats, behövdes. I 10 minuter satt vi och väntade tills vi fick beskedet att ett annat plan snart skulle landa och det planet sedan flyga oss till Kastrup.
Vid det laget hade vi insett att vi skulle missa tåget hem som var bokat. Jag ringde till till min hjälpsamma man❤️ som skulle undersöka hur vi skulle ta oss hem.
Tur jag hade min bok, tiden gick hyffsat fort.
Planet landade och parkerade precis intill...


Vi blev transporterade över och 4 timmar efter beräknad start var vi iväg.
Hungriga var vi men maten ombord tog slut så det fick bli lite pringelschips till lunch.


Efter 3 timmar landade vi på Kastrup.
Andreas hade lyckats sälja tillbaka våra tågbiljetter så efter att vi hämtat väskorna köpte vi nya biljetter och kastade oss på tåget till Lund. Banarbete på tågsträckan Lund-Hässleholm resulterade i bussåkande. Väl i Hässleholm tog det stop för ett tag. Vi hann äta varsin korv, var rätt skakig vid det laget. Klockan var 19 och vi hade inte ätit på hela dagen.
Tillslut blev det tåg till Växjö där vi blev hämtade av Mias sambo.
Klockan 23.15 var jag äntligen hemma.
Underbart att vara hemma efter en sådan lång dag.
Min älskade Andreas hade gjort goda äggmackor. Jag fick ny energi och vi pratade alldeles för länge innan vi tillslut somnade.
I morse, innan jobbet, fick jag äntligen träffa mina killar. Har saknat dom så!❤️❤️❤️❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)