söndag 6 september 2015

Trotsålder och pubertet

Här är allt bara bra! Fullt upp och hinner inte riktigt med att uppdatera bloggen :-(
Idag ska Ville och jag till Villes dagiskompis på kalas. Toppenkul med kalas!

Ville är just nu inne i värsta trotsperioden, phuu!
Får han inte som han vill blir han jättejättearg. Och så gör han saker som han vet att han inte får, självklart tittar han oss i ögonen och ler lite pillemariskt medan han gör det.
Häromdagen när vi var hos optikern med hans söndriga glasögon, för vilken gång i ordningen vet jag ej (har tappat räkningen), så ville han INTE stå snällt och vänta på våran tur.
Försökt distrahera honom med annat och när jag gav upp slängde sig Ville ner på golvet och började skrika rakt ut och sedan kom "aj, aj"!
Då ska det verka som att han har trillat och slagit sig och jag ska blåsa. Ville är ju ett välbekant ansikte inne på Specsavers så personalen försökte få Ville på glatt humör samtidigt som dom log mot mig och konstaterade "trotsåldern".
Jag vet ju precis hur det är med dom olika trotsperioderna men med Ville är det lite annorlunda, han är mer envis än sina storebröder. Och så pratar han inte så bra och har därför svårare att göra sig förstådd, det är ju frustrerande bara det kan jag tänka mig.
Men söt det är han även när han är arg, mitt lilla❤️






Och så har vi ju en tonåring i huset också. Inne i värsta pubertetsåldern med allt vad det innebär!
Och mellanprinsen som kanske bara för att brorsorna är inne i "perioder " också vill synas och höras, phuu.
Så glad att dom har sina träningar, kompisar och skolan att fokusera på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)