tisdag 13 januari 2015

Sjukdag

Idag är jag hemma med en sjuk Ville. Igår på förmiddagen ringde dom från dagis och sa att Ville var dålig i magen och hade ont.
Jag åkte dit och möttes av en till synes pigg Ville som var mitt uppe i firandet av en dagiskompis.
Han hade ätit päron och varit på toaletten och blivit piggare.
Vi åkte hem.
Han var ganska pigg förutom diarré och små uppstötningar när han åt.
I natt blev han förkyld och snarkade sig igenom hela natten, rejäla stockar.
Idag vaknade han med förkylning, magont och feber :-(
Inte alls pigg!
Första vabbdagen med Ville sedan i våras.
Skönt att han fått hålla sig frisk så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)