måndag 29 juli 2013

Sista dagarna i Stockholm

Igår tog vi en långpromenad längst Årstaviken, från Tanto till Skanstull, med några stopp längst vägen. Samma fina strandpromenad Elias och jag sprang härom kvällen.



















Slutligen hamnade vi på PizzaHut...


Där laddade vi med mat och dryck inför EM-finalen i fotboll. Sedan tog vi tunnelbanan till Solna.
Efter ytterligare en promenad var vi framme vid Friends Arena, vi och 41 296 personer till...



Fin och bra arena som var lätt att hitta i.
Nu kunde spelet börja...










Heja Norge! Tyckte Andreas och jag.
Heja Tyskland! Tyckte Elias och Hannes ("jag hejar på samma som Elias" bestämde sig Hannes för).




Och lilla Ville klappade händerna...



...och klappade händerna...



...och åt popcorn...


Bra och stämningsfull match som Tyskland vann med 1-0.

Ville var nöjd och glad hela tiden.


Idag har vi strosat omkring på stan och blivit bjudna på lunch utav mamma, som kom upp till Stockholm igår.
I skrivande stund sitter vi på tåget hem.
Alla överens om att vi älskar att vara i Stockholm.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)