onsdag 30 mars 2011

Villes hjärtas dag!

I måndags åkte vi med Ville till Västerviks sjukhus, VS, för att ultraljuda hans hjärta.
Var tredje barn med Downs Syndrom, DS föds med hjärtfel.
Läkarna vi pratat med efter vi fick beskedet att Ville har DS sa att det inte är troligt att Ville har något större hjärtfel, det skulle ha upptäckts i samband med hans sjukdomstid.
Så jag var lugn när vi åkte till VS.
Ville fick vara utbildningspatient. Två läkare ultraljudade hans hjärta i 1,5 timma! Inget missades.
Ville var på sitt allra piggaste humör så dom första 40 minuterna hade vi att göra med att hålla honom stilla. Sedan fick Ville sockerlösning, som används som bedövning och avslappnande på bebisar, och då somnade han. 
Ultraljudet visade att Ville är hjärtfrisk! Det känns så skönt.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bild det är på dina killar och Ville är så söt på hans alldeles egna bild! Du sa att det syntes lite på hans ögon, det ser inte jag alls, i vart fall inte på denna bild!

    Ska bli spännande att följa lille Ville, som jag skrev till dig tidigare, när man inte riktigt vet hur framtiden ser ut och hur utvecklingen på sitt barn kommer bli, så innebär det såklart oro men också mycket, mycket spänning och glädje när de utvecklas de små liven!

    SvaraRadera
  2. Jag är imponerad över hur fin bloggen är och texten väldigt tänkvärd!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver kusin, ser fram emot att följa din blogg! Hoppas Ville blir fin i sin nyinköpta sjömansdräkt;)

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)