lördag 2 oktober 2021

Höst🍁

Skön morgon hĂ€r hemma😃

Ville ligger i sĂ€ngen och busar med vĂ„ran nya familjemedlem. Den lilla som nu börjar bli stor och heter ShirođŸ˜»



                                                         






Vi har pratat katt under en tid och det var vĂ€l egentligen jag som tvekade. Jag Ă€r ingen kattmĂ€nniska, har aldrig varit speciellt förtjust i katter. Jag har en önskan om hur en katt ska vara för att den ska passa in i vĂ„ran familj och fĂ„ en speciell plats i mitt hjĂ€rta, jag vet att det Ă€r en omöjlighet att veta nĂ€r bilder pĂ„ söta kattungar dyker upp. 

Jag har sett mĂ„Ă„Ă„Ă„nga bilder pĂ„ söta kattungar kan jag lova. 

Andreas var plötsligt en dag vĂ€ldigt tydlig i kattfrĂ„gan och sa till veliga mig att "ska vi skaffa katt sĂ„ gör vi det nu".Och i samma veva dök han upp pĂ„ bild, sötare Ă€n alla andra kattungar jag nĂ„gonsin settđŸ˜»

En blandras mellan perser och sibirisk. Lik sin pappa som Àr sibirisk katt. SemilÄnghÄrig och vÀldigt fin i sin grÄ/vit/svarta pÀls. KÀrlek vid första ögonkastet.

En torsdag ringde vi uppfödarna, fredag bestĂ€mde vi oss och pĂ„ lördagen Ă„kte vi till VĂ€nersborg och hĂ€mtade lilla Shiro❤️

En katt precis sĂ„ som jag önskade att en katt ska vara…i det stora hela 😂 Föutom att han senaste dagarna har vĂ€ckt oss kl 04.30 och vill busa🙄

Jag bortser frÄn det och Àr vÀldigt nöjd och glad att han och Ville kommer bra överens. Min största farhÄga var att Ville skulle bli skÀmd av en katt som var vild och hÀngde honom i hÀlsenorna med klorna. Eller en katt som flydde i vild panik nÀr den fick se Villle. Tack och lov Àr Shiro en fantastisk katt med all de bra egenskaper jag drömde om.

En vĂ€ldigt sĂ€llskaplig och lĂ€ttsam katt som Ă€r kelig och busigđŸ˜».

Elias har varit hemma pĂ„ permission ett par gĂ„nger. Det Ă€r sĂ„dan glĂ€dje att fĂ„ ha honom hemma nĂ„gra dagar❤️ Pyssla om honom med mat som han tycker om, hitta pĂ„ saker ihop, springa en löprunda med honom….helt enkelt göra saker och umgĂ„s som vi tidigare tagit sĂ„ förgivet.

Det gÄr bra för honom och trots att han har haft en vÀldigt tuff period fysiskt och psykisk sÄ tycker han att det Àr roligt och intressant. Nu Àr GMU genomförd sÄ nu har han pÄbörjat befÀlsutbilningen. Idag Äker dom ut till KÀnsö, försvarets förlÀggning ligger pÄ ön utanför Göteborg. VÀldigt fin miljö dÀr Elias kommer befinna sig stor del av sin militÀrtjÀnstgöring.

HĂ€r hemma tuffar livet pĂ„…

Ville Ă€lskar skolan och vi tycker att hans utveckling fĂ„tt sig en ny skjuts. Han pratar mycket mer och vill bestĂ€mma mer sjĂ€lv🙄😂

Hannes gĂ„r sista Ă„ret i grundskolan, nĂ€sta Ă„r Ă€r det dags för gymnasiet, och det vet vi inte var det blir. I dagslĂ€get vill han ivĂ€g till annan ort för att plugga och spela fotboll. 

Jag vill inte tĂ€nka pĂ„ det nu, tycker att det Ă€r jobbigt nĂ€r mina barn lĂ€mnar/ eller pratar om att lĂ€mna boet. Det var ju nyss dom var smĂ„❤️❤️❤️

FotbollsmÀssigt gÄr det bra för Hannes! JÀtteroligt att han nu Àr med i det slutliga SmÄlandslaget och ska fÄ Äka ivÀg pÄ ett 4-dagarslÀger dÀr dom kommer trÀna, spela matcher mot andra landskap och ha teori.

Han har under senaste tid varit pĂ„ flera uttagningslĂ€ger och nu stĂ„r laget klart, 18 utespelare och tvĂ„ mĂ„lvakter. Ska bli roligt att se👍😃⚽️

Nu Ă€r det frukostdags, ha en bra dag!💕


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gÀrna, jag vill lÀsa lite jag ocksÄ ;-)

(Om du Àr osÀker pÄ vilken profil du ska anvÀnda sÄ vÀlj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan pÄ knappen "FortsÀtt" och sedan "Skicka kommentar". DÀrefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan Äterigen pÄ knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)