lördag 6 februari 2021

Dagar som går...

Födelsedagar är firade och körkort, moppekort är avklarade för dom två äldsta juvelerna. Jag har svårt att förstå att dom är så stora nu. Tur vi har våran yngsta juvel som vi får rå om när dom stora har mycket annat för sig.

Förra lördagen tog vi in på hotell Orrevägen😉

Vi bäddade på golvet framför brasan i tv-rummet och övernattade där, Ville, Andreas och jag. Ville hade med sin resväska och var jättenöjd😍 på morgonen åt vi hotellfrukost. Såå mysigt❤️

Kändes som vi faktiskt hade varit bortresta när vi på söndagkvällen gick och lade oss i våra egna sängar😂 Tänk vad lite som behövs dessa tider.

Förändringar kommande veckan. Elias går tillbaka till skolan på måndag, var 3:e vecka ska gymnasieeleverna gå i skolan och resterande tid pluggar dom hemifrån tills vidare. 

Hannes pluggar hemifrån ytterligare en vecka sedan ska han tillbaka till skolan.

Andreas jobbar hemifrån tillsvidare.

Killarna saknar verkligen skolan!

Jag jobbar heltid sedan 2 månader tillbaka. Tyvärr har vi behövt varsla om uppsägning på mitt jobb. 2 tjänster försvinner och övrig personal går upp på heltid om en vecka efter att varit permitterade i närmare 11 månader. 

Ville går som vanligt i skolan och är på fritids. 

Glädjande för Hannas att fotbollen kört igång igen. Han är glad och tränar med dom äldre grabbarna i akademilaget nu. Idag var det dags för första matchen på evigheter. Typisk nog började snön vräka ner och matchen fick avbrytas. 

Elias lägger fotbollsskorna på hyllan tillsvidare. Han kommer träna med skolan men inte med laget. Han har tröttnat på ungdomsfotbollen och vill inte heller ta klivet upp i a-laget. Dessutom vet han att han ska ini lumpen i juli, mitt under säsongen. Han tränar mycket på gym nuförtiden.

Vi har även hunnit med att byta bil. En heldag för Andreas och mig när vi åkte till Kinna och lämnade den gamla för att sedan åka till Varberg och hämta den nya😅🚗 Nu kör vi stora bilen på enbart el. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)