tisdag 2 september 2014

Logoped, läxförhör och trötter...

Igår var jag, Andreas, Elias och Hannes på hab och träffade Villes nya underbara logoped :-)
Ville själv fick vara hos sin mormor och morfar.
Hon ville träffa storebröderna och oss för att prata kommunikation och tecknande med Ville.
Killarna är positiva till att lära sig mer tecken så nu har vi bestämt att köra några nya tecken varje vecka. I en månad har vi teckentema sedan byter vi tema. Killarna fick själva bestämma vad vi ska köra för tema den första månaden. Gissa vad det blev?.....
Fotboll/idrott! ;-0
Logoped K är jätteseriös så vi ser fram emot sammarbeta och stöd från henne.
Hon kommer själv jobba med Ville under hösten.
Toppen!

Måste skriva om dagens händelse som värmde mammahjärtat lite extra.
Elias pluggade engelska på sitt rum och ropade plötsligt efter Hannes.
Hannes gick in till Elias och stängde dörren.
Han kom ut efter ett tag och deklarerade...
"nu har jag förhört Elias på engelskaläxan. Det var bara två ord han inte kunde så bra annars var han duktig."
Alltså, älskar mina killar så!!<3

Annars så har dagarna varit bra med en trött Ville <3
Igår såg det ut så här när vi tittade in till Ville innan vi gick och lade oss...



Idag såg det ut så här när Andreas tittade in i vardagsrummet..,



Ville sover oftast inte lunch längre på dagis så han är jättetrött på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)