fredag 10 januari 2014

Skrytinlägg ;-)

Igår var Ville och jag på habiliteringen i 2 timmar.
Först hade vi ett besök hos specialpedagogen.
Hon gjorde en liten "utvecklingsbedömning", jag vet i ärlighetens namn inte vad hon kallar det för?
Det kommer att följas upp och är ett bra underlag på vad vi och förskolan kan tänka på att träna lite extra på med Ville.
Hon kontrollerade även finmotoriken men en liknade bedömning ska sjukgymnasten göra om ett par veckor.
Ville satt mitt emot henne vid ett bord och fick genom lek visa sina färdigheter.
Jag var stolt så jag nästan sprack när Ville satt stilla och var jätteduktig, precis som han gör under träningsstunderna på dagis :-)
När hon och Ville var klara fick han leka själv och vi fortsatte samtala om hur/vad Ville kan i hemmiljön så som att ex. äta/dricka själv.
En mycket nöjd mamma gick därifrån med en mindre nöjd Ville.
Han ville ju vara kvar, roligaste besöket hittills tror jag att han tyckte.

Vi bytte rum och hade ett besök hos logopeden, en ny tjej som vi inte träffat tidigare.
Ville började bli trött, det märktes.
Hon tyckte att vi och förskolan stimulerar fram talet hos Ville bra.
Är ju inte så svårt med Ville, han älskar sånger och böcker och börjar bli en riktig hejare på tecken.
Fler och fler ord kommer och han har intresset för att lära sig, han härmar mycket just nu.
Idag sjöng han på "var är tummen"-låten så jag förstod att det var den han sjöng. Otydligt men vi märker att det verkligen går framåt.
Han har fått intresse för vardagliga saker på senare tid.
Han gillar att hjälpa till att duka bordet, torka bordet, att försöka klä på sig (mössa, reflexväst, skor, och ett ben i byxor har han fixat), dammsuga m.m
Nu har jag skrytit färdigt för idag :-)







Ville dukar bordet.



Ville var hos frisören i tisdags.
Frisören E gav Ville kammen...





Tack för den här gången E. Det gick jättebra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)